Як Microsoft буде заробляти на безкоштовній Windows?

02.05.2015 18:18

Торік Microsoft зробила ряд несподіваних для цієї компанії кроків: безкоштовні версії Windows і Windows Phone для виробників, безкоштовні версії Office для iOS і Android. Все це сильно міняє бізнес-стратегію компанії, але як же вона збирається заробляти гроші?

Традиційно Microsoft отримувала прибуток від продажу ліцензій на ПЗ на кшталт Windows або Office підприємствам, виробникам і кінцевим користувачам. Ця стратегія була вкрай успішною і забезпечила перетворення Microsoft в програмного гіганта і по суті в монополіста ринку ПК. Але з поширенням мобільних платформ iOS і Android компанії доводиться міняти стратегію, щоб зберегти свій вплив у майбутньому.

Нова стратегія включає чотири ключові кроки: зацікавлення, залучення, вербування та монетизація. Зацікавлення має на увазі безкоштовне розповсюдження продукту, як у випадку з Office для iPad. Залучення ставить метою прив'язати людину до продукту, в тому числі за рахунок використання інших привабливих продуктів загальної екосистеми. Вербування - це просто пошук нових користувачів для розширення циклу. І, нарешті, на етапі монетизації компанія прагне виявити користувачів, готових платити за підписку на просунуті версії продуктів і служб.

Все це звучить просто, але традиційно Microsoft не сильна в такій моделі розповсюдження продуктів. Google домоглася колосального успіху завдяки безкоштовному наданню служб та отримання коштів від реклами, але підхід Microsoft передбачає, що люди захочуть оплачувати просунуті версії додатків і служб, до яких звикли (хоча доходи від реклами, зрозуміло, нікуди не дінуться).

Маркетолог Microsoft Кріс Капоселла (Chris Caposella) на конференції Microsoft Convergence показав слайд-ілюстрацію трьох провідних екосистем на ринку з ключовими активами кожної з них. За його словами, Apple концентрує маркетингові зусилля на дуже невеликому числі продуктів на зразок iPhone і iPad, але так як всі пристрої створюються з прицілом на спільну роботу, в результаті купівля одного тягне за собою придбання іншого вже без маркетингових зусиль. Це дуже ефективно, і Microsoft збирається дотримуватися подібної стратегії.

Наприклад, планшет Surface Pro 3 зроблений з глибокою інтеграцією OneNote, в результаті Microsoft помітила великий приріст використання OneNote. Персональний помічник Cortana активно використовує можливості Bing, руйнуючи тим самим залежність користувачів від пошукових служб Google. Те ж стосується інтеграції Skype в Outlook.com - це допомагає продавати платні VoIP-підписки.

Microsoft визнає, що поки взаємні зв'язки між її власними продуктами слабкі і сильно відстають від таких екосистем як: Apple або Google, але з часом компанія збирається надолужити згаяне. Універсальні додатки, інтеграція Cortana, OneDrive і так далі в різні платформи і додатки - все це кроки на шляху до посилення екосистеми Microsoft.